27.3 C
Athens
06/05/2025
karfitv.gr
ΚΟΙΝΩΝΙΚΑΠΟΛΙΤΙΚΗΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝΥΓΕΙΑ

Δημιουργία Νέας Συμπαράστασης: Πλατφόρμα Αξιολόγησης Δημοσίων Υπηρεσιών για Βελτίωση της Σχέσης Πολιτών και Κράτους

Κοινοποίηση

Δημιουργία νέας πλατφόρμας αξιολόγησης δημοσίων υπηρεσιών

Η κυβέρνηση ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στη σχέση μεταξύ πολιτών και κράτους μέσω μίας καινοτόμου πρωτοβουλίας. Από σήμερα, κεντρικές δημόσιες υπηρεσίες όπως η ΑΑΔΕ, ο ΕΦΚΑ, οι αστικές συγκοινωνίες, η συνταγογράφηση, καθώς και υπηρεσίες των δήμων, τίθενται υπό αξιολόγηση από τους πολίτες. Με αυτόν τον τρόπο, επιδιώκεται η αναβάθμιση της ποιότητας των προσφερόμενων υπηρεσιών.

Η πλατφόρμα για την αξιολόγηση έχει ήδη ενεργοποιηθεί και παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση στο Μέγαρο Μαξίμου, υπό την καθοδήγηση του Κυριάκου Μητσοτάκη. Στην παρουσίαση συμμετείχαν οι υπουργοί Εσωτερικών, Θοδωρής Λιβάνιος, και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου.

Η αξιολόγηση θα διεξάγεται ανώνυμα, μέσω τακτικών ερωτηματολογίων που θα συμπληρώνουν εθελοντικά οι πολίτες που επιθυμούν να συμμετάσχουν. Στη διαδικασία περιλαμβάνονται κρίσιμες υπηρεσίες του Δημοσίου όπως:

  • Ο e-ΕΦΚΑ
  • Μέσα Μαζικής Μεταφοράς
  • Καθαριότητα, φωτισμός στους δρόμους, χώροι στάθμευσης και παιδικοί σταθμοί
  • ΑΑΔΕ
  • ΔΥΠΑ
  • Κτηματολόγιο
  • KAPΗ
  • Πολεοδομίες
  • Ανακύκλωση
  • Χώροι πρασίνου
  • Κάλυψη αναγκών ατόμων με αναπηρία
  • Δημοτικά ιατρεία

Σύμφωνα με τον κυβερνητικό σχεδιασμό, στη λίστα θα ενταχθούν ψηφιακές υπηρεσίες, όπως η ηλεκτρονική συνταγογράφηση, καθώς και υπηρεσίες που πλέον προσφέρονται μέσω του gov.gr. Ο άμεσος στόχος του νέου συστήματος είναι ο εντοπισμός πιθανών δυσλειτουργιών.

Μακροπρόθεσμα, οι απαντήσεις των πολιτών θα συμβάλλουν στη συγκρότηση μίας εκτενούς βάσης δεδομένων, η οποία θα επιτρέπει την ανάλυση συστημικών αδυναμιών του Δημοσίου αλλά και την αναγνώριση επιτυχημένων πρακτικών που μπορούν να εφαρμοστούν ευρύτερα.

Για υπηρεσίες όπου η εξυπηρέτηση γίνεται δια ζώσης, προγραμματίζεται μία συμπληρωματική μέθοδος αξιολόγησης. Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας, οι πολίτες θα λαμβάνουν ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο στο κινητό τους τηλέφωνο, ώστε να αξιολογήσουν τη γνησιότητα και την αποτελεσματικότητα της υπηρεσίας που έλαβαν.

Εισερχόμενοι σε νέα επίπεδα αξιολόγησης

Ο Γενικός Διευθυντής Τύπου και Ενημέρωσης του Γραφείου του Πρωθυπουργού, Πάνος Αμυράς, μίλησε σχετικά στο ΕΡΤNews. Ζητώντας την ενεργοποίηση όλων των πολιτών, υπογράμμισε: «Η αξιολόγηση από τους πολίτες γίνεται για πρώτη φορά και έχει διττό ρόλο: να εντοπίσουμε προβλήματα και να προτείνουμε βελτιώσεις σε σώστές διαδικασίες.»

Σύμφωνα με τον κ. Αμυρά, το επόμενο βήμα περιλαμβάνει διορθωτικές παρεμβάσεις που θα στοχεύουν στη βελτίωση των δημόσιων υπηρεσιών, ενώ θα ενισχύσουν και την αίσθηση ευθύνης στους υπαλλήλους του Δημοσίου. Όπως δήλωσε, «είναι θεμελιώδους σημασίας να εντοπίσουμε τις αδυναμίες και οι αρμόδιες αρχές θα δράσουν άμεσα όπου χρειαστεί».

Η καινοτομία της αξιολόγησης δεν περιορίζεται μόνο στη λήψη feedback από τους πολίτες, αλλά ελπίζει και να δημιουργήσει ένα πλέγμα συνεργασίας μεταξύ των υπηρεσιών, προκειμένου να προσφερθεί καλύτερη εξυπηρέτηση και να ενισχυθούν οι δομές του Δημοσίου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Λευκός Οίκος: Οι 90 ημέρες και οι προκλήσεις Τραμπ – Στρατηγική και Ρήξεις με το Ιράν

ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ Νέα στρατηγική επένδυση στην Αγορά Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας στη Βουλγαρία

Νέο Εκκλησιαστικό Όργανο με 6.000 Αυλούς Εγκαθίσταται στον Καθεδρικό Ναό του Αγίου Βίτου στην Πράγα